Ansökan

Operativ inköpare till Saab Dynamics

* Obligatorisk information

Fyll i med LinkedIn

ELLER
/500
/500
/500
/20000
/undefined0
Nybörjare
Vissa kunskaper
Goda kunskaper
Mycket goda kunskaper
Modersmål
Nybörjare
Vissa kunskaper
Goda kunskaper
Mycket goda kunskaper
Modersmål
Ingen erfarenhet
Viss erfarenhet
Mycket erfarenhet
Välj din fil här
Välj din fil här
** Jag ger härmed ett fullständigt samtycke vilket medför att uppgifterna jag lämnar i denna ansökan används för att matcha mig mot detta och andra uppdrag enligt följande villkor
Är du en operativ inköpare med intresse för teknik, se hit! Vi söker nu en operativ inköpare till Saab Dynamics spännande verksamhet i Karlskoga!

Om företaget

Saab Dynamics, ett affärsområde inom Saab AB, erbjuder understödsvapen, missiler, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster, kamouflagesystem och träningssystem för försvarsmarknaden. Produktportföljen innefattar även produkter för den civila säkerhetsmarknaden såsom fjärrstyrda undervattensfarkoster till oljeindustrin och kärnkraftverk.
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer tillhöra en inköpsavdelning bestående av både strategiska och operativa inköpare där man arbetar i projektform. Avdelningen arbetar med inköp av mekanik. Din roll som operativ inköpare innebär att driva det dagliga operativa inköpsarbetet. Som operativ inköpare kommer du att ingå i ett inköpsteam och tillhöra avdelningen som ansvarar för inköp av mekanik. Du kommer också arbeta kontinuerligt med kostnadsbesparingar och affärsmässighet är därför en viktig egenskap. Arbetet är både stimulerande och utmanande med ett omfattande kontaktnät både internt och externt.

Andra arbetsuppgifterna är:
  • Säkra att Saabs inköpsstrategi, arbetssätt och inköpspolicy tillämpas
  • Upprätta inköpsorder baserad på inköpsanmodan
  • Leveransbevaka
  • Genomföra köpberedning i samråd med strategisk inköpare och SQM
  • Mäta, analysera och förmedla överenskomna KPI:er till leverantörer
  • Ansvara för registervård, tex. ledtid, för ett antal inköpsartiklar.
  • Säkerhetsställa att exportkontrollkrav hanteras och är uppfyllda
  • Handlägga reklamationsärenden i samråd med SQM
  • Övrigt förekommande administrativa uppgifter inom inköp


Arbetstiden är förlagd på dagtid med placering i Karlskoga.

Din profil

Du har minst ett par års erfarenhet från operativt inköp och är väl förtrogen med leverantörsmarknaden och dess problem och möjligheter. Som person är du serviceinriktad och tar egna initiativ för att lösa de uppgifter som kommer till dig. Arbetet bygger på samarbete inom och mellan olika funktioner. Du har därför stor förmåga att kommunicera och samarbeta för att i inköpsteamet uppnå det bästa resultatet i rätt tid.

Vi tror också att du är drivande med tydligt affärsfokus och god analytisk förmåga. Ditt arbete präglas av gott affärsmannaskap och noggrannhet. Det är ett krav att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska och att du har förmåga att verka i en internationell organisation. Du är även van att arbeta i system, med goda kunskaper inom Office-paketet.

Meriterande förtjänsten:
  • Erfarenhet av IFS
  • Erfarenhet från försvarsindustrin eller tekniskt inköp inom mekanik tidigare


Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Ansökningsförfarande

Detta är ett konsultuppdrag med anställning med oss på Skill med goda chanser till förlängning och på sikt potentiell anställning direkt hos Saab.

Vi kommer att göra ett löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Isabelle Jerner, isabelle.jerner@skill.se. Välkommen med din ansökan!

Om oss

Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.