Ansökan

Transportkoordinator sökes till ÖoB

* Obligatorisk information

Fyll i med LinkedIn

ELLER
/500
/500
/500
/20000
/undefined0
Välj din fil här
Välj din fil här
** Jag ger härmed ett fullständigt samtycke vilket medför att uppgifterna jag lämnar i denna ansökan används för att matcha mig mot detta och andra uppdrag enligt följande villkor
Vi söker dig som brinner för utveckling och effektivisering men även analys och uppföljning i syfte att skapa de bästa förutsättningarna för en kostnadseffektiv transport.

Om företaget

ÖoB är ett av Sveriges ledande lågprisvaruhus och finns på närmare 100 platser över hela Sverige. Varuhusen har tillsammans en årlig försäljning omkring 4 miljarder kronor. Servicefunktioner samt varuförsörjning sköts via koncernbolaget Runsvengruppen AB.

Runsvengruppens Servicekontor samt Centrallager finns i den medeltida staden Skänninge på den vackra Östgötaslätten och erbjuder goda pendlingsmöjligheter med tåg från bland annat Motala, Mjölby och Linköping.

Hos oss får du möjligheten att arbeta i ett entreprenörsdrivet bolag, med kraften och utvecklingsmöjligheterna i en stark koncern. Här trivs du som sätter resultat och kundnytta före prestige och vill arbeta i ett handlingskraftigt bolag där din insats gör skillnad. Vi erbjuder dig möjlighet att växa och utvecklas med bolaget, samt en arbetsplats där du som medarbetare får möjlighet att ta eget ansvar.

Dina arbetsuppgifter

Som Transportkoordinator kommer du arbeta i en verksamhetsnära och kommunikativ roll, där du samarbetar med stora delar av organisationen där du bland annat kommer att driva och ansvara för transportplaneringen samt analys och uppföljning av speditörer/åkerier med fokus på kostnad, kvalitet och effektivitet för bolagets inkommande och utgående transportflöden.
Rollen kan beskrivas som en administrativ och koordinerande funktion, med syftet att, tillsammans med dina kollegor, skapa ett effektivt logistiskt flöde.

Som Transportkoordinator får du möjligheten att kombinera din verksamhetsförståelse med ditt resultatintresse och att arbeta med högt prioriterade projekt.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden: Outbound
- Transportplanering och minimera kostnader och avvikelser
- Analysera och följa upp kostnader samt prognosavvikelser mot åkerier
- Sammanställa och följa upp fraktkostnader
- Planering av årliga leveransscheman för ökad effektivisering och optimering av flöden till närmare 100 varuhus
- Planera och samordna utökade transportbehov vid nyetableringar
- Fakturahantering & FTI redovisning
- Identifiera förbättringsområden samt driva projekt för att implementera dessa
- Hantera returflödet av pallar och butiksburar

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden: Inbound
- Sammanställa och följa upp fraktkostnader för sjö och land transporter in till Centrallagret
- Jobba aktivt i speditörens order management system
- Klassificering av varor och tullfrågor
- Utrikes ex-works transporter
- Inleveransbevakning mot lager
- Landed cost beräkning
- Fakturahantering
- Intrastat redovisning
- Projektdrivande arbete

Din profil

Du drivs av att leverera resultat i en miljö med högt tempo och där tjänstens många kontaktytor, både internt som externt, ställer krav på att du kan formulera dig på ett professionellt sätt. Du är också affärsmässig i ditt agerande och har hög integritet. Du kan kommunicera och skriva obehindrat på engelska då våra externa kontakter även finns i Europa och Asien.

Du är trygg i dig själv och är inte rädd för att ta beslut. Att du förmedlar budskap och information på ett enkelt och tydligt sätt och att du har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga är en förutsättning.

Du har sinne för struktur och detaljer och trivs i en roll där du får ge god service till andra.

Krav:
- Minst gymnasial utbildning men gärna eftergymnasial utbildning inom logistik och/eller flerårig erfarenhet av distribution/spedition och logistik.
- Goda kunskaper i svenska och engelska samt van datoranvändare.

Ansökningsförfarande

I denna rekrytering samarbetar vi med Skill. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Andreas Schmidt, 013-473 20 68, andreas.schmidt@skill.se. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om oss

Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.